Friday, July 17, 2009

PENGALAMAN YG TIDAK BOLEH DILUPAKAN....

Assalamualaikum...

Saya nk cerita sket psl penglmn nie... Setiap org mstilah adakan penglmn yg x bleh dilupakan... mcm sye ni hah..

TERSILAP UBAT (tu lah akibatnya sbb x tny org dgn btol)

Masa tu mulut saya sakit sesgt... pas2 sya nk la ltk ubat...sya menyuruh adik sya mengambil ubat yg saya suruh ambil itu. slps dia ambik, saya pun ambillah drpd dia.. masalahnya, sya bknnya x tgk nma ubat tu... tp sye tgk.. & pasti tu adalah ubat sakit mulut.

Tanpa membuang masa, saya pun pergi tny kpd ayah sya.. dan ayah saya kata boleh memakai ubat itu.. Actually, ayah saya x tau pon sye nk ltk ubat tu kat mne.. hehe...

Sblm tidur, sya meletak ubat itu di mulut sya. Slg beberapa minit, mulut sya x rasa pedih sperti mna ubat yg saya prnh pakai sblm ini. Ttp saya buat x hirau je...

Pada keesokan harinya, saya mengadu kpd emak saya bhw mulut saya x baik lg walaupun sudah meletak ubat (...). Lantas, emak saya terkejut krn sya berkata bhw saya meletak ubat itu di mulut saya. Setelah itu, saya sering berfikir apa yg akan terjadi kpd sya krn menyalahgunakan ubat tersebut. Emak saya kata ubat itu tidak boleh diletak di mulut kerana boleh menyebabkan mabuk.....

Tetapi, Alhamdulillah saya tidak apa2. (huh! terima kasih, ya Allah). Setelah kejadian itu, saya berjanji akan bertanya dgn betul apabila ingin menggunakan mne2 ubat.

Ok.. smpi sini shj dulu ye!!!
Assalamualaikum.... =)

2 comments:

  1. hahaha..aku pon pernah tersalah ubat tapi aku tersalah makan ubat yang dh expired.Eiiii!!tak sedap langsung.Pahit!!!tu la aku anti-ubat!hu3

    ReplyDelete
  2. ha3..asal x tny aku dulu..kan padan muka hang..tula main makan jer ubat..ader ko tgk x tarikh luput-Nyer?..ni nampak jer tulisan ubat demam terus sambar..bukanmyer nk cek tarikh luput...lgpon Kena Makan UBAT GAK!!!ko nk sihat tp x nk berusaha nk sembuh..so ingat pesanan aku nih..kang kejadian yg sama berlaku plk..hish3..=D

    ReplyDelete